Autor |
Wiadomość |
Tuner
StreeT As
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Żnin
|
|
HEMI engine :] |
|
o.org/f o/leksykon/0602.jpg" />
 |  | HEMI jest nazwą i zarazem typem silnika pochodzącą od słowa "hemispherical", czyli półsferyczny. Słowo to oznacza ni mniej ni więcej tylko rodzaj komory spalania, jaki w nim zastosowano. Jest to komora o kształcie połowy sfery. Silniki HEMI rozpoczęły swój żywot już w latach 40tych XX wieku, kiedy to zaczęto je stosować w Jaguarach. Z roku na rok zdobywały popularność, stały się flagowymi jednostkami napędowymi "muscle car'ów". Dawały jak na tamte czasy świetne moce ówczesnym pojazdom.
Zalety:
-mniejsza powierzchnia wewnętrzna w kontakcie z mieszanką w porównaniu z tradycyjnymi płaskimi komorami (mniejsze straty energetyczne)
-dużo miejsca dla zaworów (zawory mogą być większe ułatwiając przepływ gazów)
Wady:
-są już lepsze konstrukcje komór, które przy tych samych zaletach mają mniej wad
-ze względu na kształt komory można w niej umiescić tylko 2 zawory
-mimo wszystko całkiem spora martwa przestrzeń w komorze
Ostatnio silniki HEMI, prawdopodobnie ze względu na swoją legendarną moc i nazwę podnoszącą u co starszych osobników ciśnienie krwi, znów odzyskują popularność. Zastosowano je między innymi w Grand Cherokee 5.7 HEMI. |
I Chrysler'ach 300C Co do dźwięku nie bardzo można było podziwiać bo Chrystek którego widziałem był mocno wytłumiony(stock) i nic specjalnego słychać nie było.Jak bardzo różnią się mocą od innych czterosuwów też nie wiem. Dodajcie coś od siebie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Silnik - benzynowy, V8, 16 zaw.
Typ zasilania paliwem - wtrysk wielopunktowy
Pojemność - 5654 cm³
Moc maksymalna - 240 kW (326 KM) @ 5000 obr./min
Maks. moment obrotowy - 500 Nm @ 4000 obr./min
Skrzynia biegów - automatyczna, 5-biegowa
Napęd - 4x4 Quadra-Drive II
Zawieszenie przód - niezależne z poprzecznymi wahaczami
Zawieszenie - tył sztywna oś na 5 wahaczach
Hamulce - tarczowe wentylowane
Opony - 245/65 R17
Zbiornik paliwa - 78 l
Typ nadwozia - kombi
Ilość drzwi/miejsc - 5/5
Wymiary (dł./szer./wys.) - 4750/2149/1785 mm
Rozstaw osi - 2780 mm
Masa własna /ładowność - 2175/575 kg
Masa przyczepy /z hamulcem - 750/3360 kg
Spalanie: miasto/trasa/średnie - 21,3/12,0/15,4
Prędkość maksymalna - 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4 s
Gwarancja mechaniczna - 2 lata z limitem 120 tys. km
Okresy międzyprzeglądowe - co 12 tys. km
Cena wersji podstawowej - 242 000 zł
Cena wersji testowej - 242 000 zł
1
[link widoczny dla zalogowanych]
2
[link widoczny dla zalogowanych]
3
[link widoczny dla zalogowanych]
4
[link widoczny dla zalogowanych]
5
[link widoczny dla zalogowanych]
6
[link widoczny dla zalogowanych]
7
[link widoczny dla zalogowanych]
8
[link widoczny dla zalogowanych]
9
[link widoczny dla zalogowanych]
10
[link widoczny dla zalogowanych]
11
[link widoczny dla zalogowanych]
12
[link widoczny dla zalogowanych]
13
[link widoczny dla zalogowanych]
14
[link widoczny dla zalogowanych]
15
[link widoczny dla zalogowanych]
Dane silnika powalają, ciekawe jaki by miał efekt w mniejszych sportowych Coupe
Z drugiej strony na takie autko nieźle trzeba zarabiać.

Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:40, 15 Lut 2007 |
|
 |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|