Tuner |
Wysłany: Nie 18:46, 24 Wrz 2006 Temat postu: EVO 9 od NDT |
|
| | Mitsubishi Lancer Evolution IX już jako auto seryjne jest bardzo mocne i szybkie. Trudno też zarzucić mu braki w wyglądzie czy wyposażeniu, a osiągi wprowadzają kierowcę do krainy Rajdowych Mistrzostw Świata.
Są jednak tacy, dla których seryjne Evo nie jest niczym więcej jak tylko „tyłkowozem z którego dopiero „da się coś zrobić”.
Z takiego właśnie założenia wyszła firma Norris Designs.
Już na pierwszy rzut oka widać że auto odbiega mocno od serii – ale jaskrawy lakier, naklejki i karbonowe części (maska, zderzak, dach, dyfuzor) mocy nie dodają (choć są różne zdania na ten temat ).
Ale 3 drzwiowe nadwozie jest raczej niespotykane w tym modelu.
Oto osiągi prezentowanego Evo:
Moc: 852 KM.
Moment obrotowy: 861 Nm.
9,7 s 0-400m
Prędkość maksymalna: 346 km/h.
Jest to zatem najmocniejsze Mitsubishi Evo w Europie.
Dwa litry pojemności okazały się zbyt małą wartości, blok został zatem rozwiercony do 2,3 litra.
Zawory i walki rozrządu pochodzą z firmy ND, również wydech i intercooler pochdza od tego producenta, kola zębate wałków i kolektor ssący to produkty HKS. Pokrywa zaworów i pompa oleju pochodzą z rajdowej odmiany Mitsubishi.
Turbosprężarka pochodzi z firmy Garret i jest to model GT42R.
Dwie pompy paliwa dostarcza Bosch, a elektronikę firmy Motek i SARD.
Układ przeniesienia napędu to kłowa, sekwencyjna skrzynia firmy Ikeya, skrócony wał napędowy i wzmocnione dyferencjały.
Auto porusza się na felgach firmy Volk (18” przód i 17” tył”) i wyczynowych oponach firm Avon i Mitto. Hamulce firmy Brembo o 8 tłoczkowych zaciskach dbają o skuteczne wytracanie prędkości.
We wnętrzu znajdziemy fotele i kierownicę Sparto i mnóstwo elementów z włókna węglowego. Boczne szyby wykonano z Lexanu.
Wszystko to po to aby zasilane 118 oktanową benzyną Evo było najszybsze w wyścigach na ¼ mili.
TERAZ FOCIKI !! !! !!
|
Nawet nienajgorzej przerobiony |
|